DA 12 – Ford Transit

26.11.2009 1582x

184.jpgV březnu roku 2009 byl zastupitelstvem Obce Tvrdonice schválen nákup nového zásahového vozidla typu DA, které nahradí již pomalu dosluhující 25 let starou Avii. Po pečlivém výběru byla za dodavatele zvolena firma Hasičská technika Havlíčkův Brod se svou nabídkou automobilu na podvozku Ford Transit Kombi LWB350 v provedení Trend. Začátkem října letošního roku jsme toto vozidlo do užívání skutečně obdrželi. Po téměř dvou měsících nutných k vyřízení všech formalit a dokončení drobných úprav na vozidle je automobil k dnešnímu dni (26.11.2009) plně akceschopný a připravený ke skutečnému zásahu.



Vozidlo bude využito jak pro potřeby soutěžního družstva a družstva mladých hasičů při reprezentaci našeho sboru a tím i obce na soutěžním poli, tak především k plnění naší prioritní činnosti vyplívající z povinností hasiče. Oproti předchozímu vozidlu nyní získáváme větší rychlost přepravy až devítičlenného družstva k místu události, ale především lepší efektivnost a všestrannost při plnění úkolů u zásahu. Všechen potřebný materiál je totiž oproti předešlému vozu stabilně umístněn v účelové vestavbě. Odpadá tedy zdržení, které s vozidlem Avia téměř vždy při výjezdu nastávalo, a to když bylo nutné potřebné armatury a agregáty prvně naskládat do prostoru pro osádku.



Nový vůz nám nabízí možnosti jako je plnohodnotný hasební zásah z vodního zdroje a to za použití moderní dýchací techniky, dálkovou dopravu vody, čerpání současně až tří vodou postižených míst, odstranění spadených stromů nebo osvětlení prostoru při nočním požáru. Automobil je taky vybaven na poskytnutí rychlé první pomoci například při autonehodě.





Technické údaje:


Podvozek vozidla:



Jak již bylo řečeno jedná se o automobil na podvozku značky Ford nesoucí označení Transit Kombi v nejdelší variantě, se středně vysokou střechou a provedení Trend. Vozidlo tedy pojme devítičlennou posádku a přitom zůstane dostatečný prostor pro veškerý potřebný materiál. Pod kapotou vozu se skrývá jeden z nejsilnějších motorů jež automobilka Ford do těchto vozů instaluje a to čtyřválcový Diesel agregát Duratorq 2.4 TDCI o celkovém výkonu 103kW (140K) doplněný o šestistupňovou manuální převodovku. Rozložení hnací síly bylo ze tří variant s ohledem na umístnění zátěže vozu zvoleno na zadní nápravu. Součástí výbavy je již i tempomat, vyhřívané přední sklo, ESP, ABS a posilovač řízení. Nechybí ani nezávislé topení, které nařizuje vyhláška o vozidlech požární ochrany.



Úpravy a účelová vestavba:



Dopravní automobil byl vzhledem k našim potřebám a požadavkům doslova „ušit na míru“. Základem vestavby pro přepravu prostředků požární ochrany, jež je oddělena přepážkou od osádky, jsou dvě plně výsuvná plata z nichž horní snese při plném vysunutí maximální zátěž 400kg. Spodní pak z důvodu umístnění přenosné požární stříkačky až 750kg. Zbylý prostor po stranách je vyplněn regály pro umístnění drobného vybavení. Na dveřích se nachází držáky půlspojkových    klíčů a speciální lopatka sloužící k vyvrácení stromu, jež patří k příslušenství motorové pily. Celý prostor je navíc dobře osvětlen postraními LED svítidly, které jsou doplněny o centrální halogenové světlo. Další užitečný prostor se nachází na střeše vozu. Své místo zde našla velká plošina sloužící především pro přepravu sacího vedení avšak její využití je všestranné.



Vůz byl taky opatřen zvláštním výstražným zařízením modré barvy, které obsahuje LED rampu Premier Hazard s vestavěným reproduktorem, dvojici doplňkových světel v zadní části vozu a čtyři modrá světla v masce automobilu. Řídící jednotka výstražného systému umožňuje dva základní módy a to plný a úsporný režim. Ze zvukových signálu jsou pak k dispozici hned tři tóny včetně funkce „HORN“ a „PULSAR“. V zadní části automobilu se navíc nachází osmi prvková oranžová LED alej, kterou je možno aktivovat v šesti různých nastaveních. Tato kombinace výstražných prvků tedy zajišťuje velice dobrou viditelnost a tím i bezpečnost celého vozu a jeho okolí jak při zásahu, tak k cestě k němu.



Vybavení vozidla:



Prostor určený pro přepravu prostředků požární ochrany byl z větší části vybaven naším dosavadním zásahovým materiálem avšak část techniky byla nově pořízena v rámci koupě tohoto vozidla. Celý nákladový prostor, ač se to na první pohled nemusí zdát, nakonec pojmul veškerou námi potřebnou techniku. Na spodním platu zaujaly své místo nejobjemnější a nejtěžší agregáty a to přenosná požární stříkačka PPS12, elektrocentrála E4000SHIPI, která dostala nový rám, plovoucí čerpadlo PPCA800 a dvojice 20l kanistrů na patřičné pohonné hmoty. Horní plato bylo z praktického hlediska vybaveno plastovými boxy v nichž je pro zásah připraveno několik kusů zásahových hadic, osvětlovací technika a další drobný materiál jako je lano, spojkové přechodky, sada nářadí a další. Systém plastových přepravek byl zvolen z důvodu častého střídání potřebného materiálu zejména pro potřeby soutěžního družstva a družstva mladých hasičů. Na výsuvném horním platu jsou navíc v zavěšeném boxu umístněny dva dýchací přístroje Drëger PSS90 se systémem Bodyguard II, které se již řadí mezi skutečnou světovou špičku dýchací techniky. Na držáku navíc zbylo místo pro dvojici náhradních tlakových lahví a speciální vyprošťovací nářadí tzv. VRVN. Regály po stranách byly využity na hydrantový nástavec, rozdělovač, dvě nové kombinované proudnice, motorovou pilu s příslušenstvím a sací koš. V zástavbě ještě zbylo místo pro dva 5kg práškové hasící přístroje a nové elektrické kalové čerpadlo, které jsme ve vybavení již delší dobu postrádali. Do kabiny vozu byla taky pořízena další lékárnička III. třídy.

Aktuality
Žádné aktuality
Sponzoři
baner_maska.jpg
FRUJO-POLAKas.jpg
baner_potisk.jpg
baner_hss.jpg
baner_bppo.jpg
Přihlášení
SDH Tvrdonice 2021
dnes: 174 | celkem: 505772